Wołów Rynek

Po zwiedzeniu spacerze wzdłuż wołowskich murów i zwiedzeniu Zamku Wołów postanowiliśmy z Pawłem iść na wołowski rynek zwłaszcza, że Wojtek w komentarzach pod postem o Przerzeczynie-Zdrój polecił mi jechać po figury szachowe właśnie na wołowski rynek. Tak więc Wojtku specjalnie dla Ciebie:

Wołów rynek 3 1024x768 Wołów Rynek
Dolnośląska Podróżnica udaje, że gra w szachy

Wyjątkowo nie mam natchnienia, męczę ten wpis od 2 dni.˛Q
– Ty Stary, co napisać ze słowem kluczowym „Wołów Rynek”?
– Napisz, że w Wołowie znajduje się Starówka.
– No świetnie, tyle to ja napisałam w pierwszym akapicie.
– Strzel browara, samo przyjdzie.
I tyle jeśli chodzi o inspirację.

Ale żeby nie było, to krążąc z Pawłem po centrum miasta przeszliśmy obok budynku sądu:

Wołów 8 1024x827 Wołów Rynek
Sąd w Wołowie

I doszliśmy do drugiego kościoła, jaki wypatrzyliśmy z wieży na Zamku. Okazało się, że jest to kościół św. Karola Boromeusza, niestety zamknięty – zdjęcie starym obyczajem zrobiłam przez kratę. Albo może stety, gdyż nie musieliśmy uciekać przed Zakonnicą 😉
Kościół pochodzi z XVIII wieku i przyległy do niego jest klasztor Karmelitów. Z kościołem związana jest legenda: podczas budowy kościoła i kopania fundamentów odkryto stary obraz Matki Boskiej, który obecnie wisi w kościele św. Wawrzyńca. Kościół jest typową budowlą barokową z rokokowym ołtarzem. Może coś niecoś widać na zdjęciu.

Po sekularyzacji na Dolnym Śląsku część klasztorną zmieniono na koszary pruskie – trochę widać 😉 Dzieła dopełnił PRL umieszczając przy kościele baraczki handlowe, co skutecznie psuje widok miejsca. Naprzeciw kościoła natomiast zrobiono skwer Solidarności.

Później już był tylko rynek. Na początek z kościoła idąc wyszliśmy wprost na Pomnik Wojska Polskiego.

Wołów rynek 1 1024x768 Wołów Rynek
Pomnik Wojska Polskiego w Wołowie

Później był już tylko spacer w okół ratusza, fotka z szachami dla Wojtka i wsadzenie tyłków do samochodu, by pojechać dalej, do Pocysterskiego Opactwa w Lubiążu 🙂

Wołów Rynek, Ratusz, kościół, pomnik na mapie:

Loading map...

loading Wołów Rynek

5 thoughts on “Wołów Rynek

1. Sugestia wypłynęła pod wpływem lokalnych obserwacji społeczeństwa 😉
    Ciekawostką są te szachy, teraz rzadko spotykane. Kiedyś takie były w Jeleniej Górze przy obecnej Bankowej. Do dzisiaj zostały dwie szachownice w chodniku.

2. Dzięki za zdjątko, miałaś szczęście bo zwykle grają nimi emeryci :), Dodam jeszcze że przy tym kościółku w rynku majstrowali Cystersi, i przegapiłaś ciekawą budowlę, Wychodząc z tego kościoła i idąc około 50 m na wprost skręca się w prawo za mur i tam jest ciekawostka ładnie wyremontowana.

3. Zapomniałem :), przy dworcu PKS jeśli można nazwać te przystanki jest bar :), Już dawno nigdzie tak smacznie nie zjedliśmy jak tam. Mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że Pani kucharka ma wybitny talent. Chowają się się przy niej knajpy gdzie płaci się setki złotych za lipne żarełko podawane przez kłaniających się w pas kelnerów.